پرسش و پاسخ

     کارت های اعتباری 

سامانه اختصاصی خدمات ارز الکترونیک چاوش پارس

توجه

سرویس جدید چاوش پارس

کارت های زیر دیگر ارائه نمی گردد و شما می توانید با مراجعه به سامانه اختصاصی خدمات ارزی چاوش پارس (سریع پرداخت) کارت هایی با خدمات مشابه کارتهای زیر دریافت نمایید.

با سپاس

سامانه اختصاصی خدمات ارز الکترونیک چاوش پارس
  • کارت های اعتباری ( VISA Gift CARD , Pre Paid CARD، Debit CARD )

کارت های هدیه سفر آسان فیزیکی (گیفت کارت)

همراهی نقدینگی با حجم کم در سفر به دور دنیا

(Travel Easy Card (GIFT

Free Billing

۱ – اینترنتی : پرداخت کلیه خرید های اینترنتی از وب سایت های سراسر دنیا مانند :

خرید مستقیم نرم افزار و بازی موبایل از فروشگاه اپل Appstore،خرید از فروشگاه گوگل Google Shopping ،خرید جدیدترین نسخه Windows از شرکت Microsoft ،خرید از فروشگاه سامسونگ ، خرید جدیدترین آنتی ویروس ها از تمام کمپانی های معتبر در سراسر دنیا .

۲ – خرید بلیط هواپیما .

۳ – رزرو زمان سفارت .

۴ – رزرو آنلاین هتل در سراسر دنیا .

۵ – ثبت نام در آزمون های تافل ، آیلتس و GRE و خرید کالا از سایت هایی مثل Alibaba, Ebay, Amazon

۶ – خرید سرور از دیتاسنترهایی که فقط از کردیت کارت پشتیبانی می کنند مانند Redstation, Hetzner

۷ – وریفای کردن حساب های اینترنتی مثل Paypal, Payza, Moneybookers و … (مهم نیست از چه کشوری باز شده باشد)

۸ – فروشگاهی : پرداخت از طریق پوز (P.O.S) های فروشگاهی سراسر دنیا.

۹ – خريدهای ارزی، پرداخت صورتحساب در هر كجا كه كارت هاي نقدي VISA پذيرفته شوند اعم از پوز فروشگاه ها، درگاه های آنلاين و يا بر روي تلفن امکانپذیر می باشد.

کارت های هدیه آسان سفر همه قابلیت های دیگر کارت های ویزا را دارند .یکی از ویژگی های این ویزا کارت ها این است که برای پرداخت های دلاری هیچ کارمزدی کسر نمی گردد همچنین این امکان وجود دارد تا با ورود به پنل کاربری آنلاین گردش حساب خود را مشاهده نمایید.

مبالغ قابل شارژ جهت صدور کارت های هدیه یا همان گیفت کارت های TravelEZ از ۱۰$ تا سقف ۱۰۰۰$ می باشد.

با این کارت ها امکان دریافت پول از خودپردازهای ATM نمی باشد.

این کارتها در بسیاری از قابلیت ها همانند کارت هدیه بانک های داخلی (مثال : کارت هدیه بانک ملت) می باشند.

این کارت ها دیگر صادر نمی شود و شما میتوانید با مراجعه به پرتال خدمات ارزی چاوش پارس کارتی مشابه دریافت نمایید.

تهیه کارت های هدیه آسان سفر TravelEZ از طریق چاوش پارس بسیار آسان انجام می شود و با مراجعه به بخش کارت های هدیه آسان سفر می توانید مبلغ مورد نظر را انتخاب و مراحل پرداخت را انجام دهید در صورتی که پرداخت سفارش شما تا قبل از ساعت ۱۵:۰۰ به وقت ایران باشد صدور کارت حداکثر تا شامگاه همان روز انجام می شود در غیر اینصورت پس از پرداخت حداکثر طی ۱ روز کاری یعنی روز بعد کارت شما صادر میگردد و همچنین فرآیند فعالسازی در این کارت ها به صورت خودكار در اولین باری كه كارت خود را شارژ كنید انجام میگیرد. برای دریافت کارت فیزیکی در صورت نیاز می توانید گزینه ارسال پستی را انتخاب نمایید و کارت را در محل در سراسر کشور تحویل بگیرید.

شما می توانید از طریق ورود به پنل کاربری کارت موجودی کارت و نیز جزییات تراکنش های انجام گرفته توسط کارت خود را به صورت لحظه ای چک نمایید. همچنين مي توانيد از طريق تماس با مركز پشتيباني ما به شماره ۰۰۹۷۱۶۰۰۵۴۷۷۷۴ از موجودي كارت خود مطلع شويد. همچنین در بسیاری از خودپرداز ها امکان چک نمودن لحظه ای حساب ها میسر می باشد. كه در اينصورت كارمزدي از سمت بانك دریافت می شود. اگر دستگاه خودپردازی موجودی را به ارزی غیر از دلار آمریکا نشان دهد، این تبدیل نرخ موجب کسر مختصری کارمزد خواهد شد.
لازم به ذکر است در پنل موجودی شما پرداخت ها ابتدا در قسمت پردازش نشده (قسمت بالایی) قرار دارد و پس از تأیید، به بخش پرداخت های پردازش شده (قسمت پایین) انتقال پیدا میکند.

هر مرتبه كه از كارت خود استفاده مي كنيد، مبلغ خريد به صورت خودكار از كارت شما كاسته مي شود .برای خرید های اینترنتی شما می توانید از این ویزاکارت ها در کلیه درگاه های پذیرنده کارتهای ویزا استفاده نمایید.

۱ – قبل از خريد، از موجودي كارت خود اطمينان حاصل فرماييد، زيرا بیشتر فروشنده ها نمي توانند موجودي كارت شما را برايتان مشخص نمايند.
۲ – در خرید های اینترنتی پرداخت ارزی تنها نیاز به وارد کردن شماره کارت، تاریخ انقضاء و CVV2 کارت می باشد.
۳ – تفاوتی که بین پرداخت با کارت بانک های داخل وجود دارد بر خلاف روند پرداخت با کارت بانک های داخلی هیچ رمزی بجز CVV2 برای پرداخت وجود ندارد.
۴ – نکته دیگری که در خرید های ارزی باید در نظر داشت این که برخی از Merchant ها برای برداشت از این کارت ها حتی نیاز به CVV2 نیز ندارند.

۱ – كارت TravelEZ خود را هنگام پس دادن ارائه نماييد.
۲ – درصورتی که شرایط پس گرفتن فروش فروشنده در مورد خرید شما مجاز باشد، فروشنده مبلغ خريد را به كارت شما بازخواهد گرداند.
۳ – نکته ی حائز اهمیت این است که رسيدهاي خريد و كارتتان را ( حتي زماني كه موجودي آن تمام شده است ) همواره نگهداري نمایید، تا در صورت نیاز به پس داد کالای خریداری شده امکان ارائه داشته باشید.
۴ – برای پس دادن كالاهایی كه آنلاين خريداري شده است، نیاز به شماره كارتی که با آن خرید خود را انجام داده اید می باشد تا بازگشت مبلغ امکان پذیر باشد.
۵ – زمان بازگشت مبالغ خرید اینترنتی بطور معمول طي سه الي هفت روز كاري می باشد که به كارت شما بازگشت داده خواهد شد.

در خرید هایی اینترنتی چنانچه مبلغ خرید شما بیش از موجودی کارت TravelEZ است باید اقدام به تهیه کارتی جدید و در صورتی که مبلغ خرید شما بیش از ۱۰۰۰$ است می توانید از طریق کارتهای دبیت (VISTA / MASTER) اقدام نمایید به یاد داشته باشید که در بعضی از Merchant ها امکان پرداخت با ۲ کارت برای یک تراکنش نمی باشد.

در خرید های حضوری براي انجام خريدهاي بيشتر از موجودي كارت،‌ می توانید از طریق پول نقد، چک، TravelEZ کارت جدید و یا دبیت کارت، ما به تفاوت را بپردازید. شما بايد قبل از خريد به صندوق دار بگوييد كه چه مبلغي را از كارت TravelEZ و چه مبلغي را به روش دوم کسر نماید.اگر چه این روش پرداخت یعنی تراكنش های تقسيم شده توصیه نمی شود و ممكن است با دقت لازم صورت نگیرد و بهتر است کل مبلغ را طی یک تراکنش پرداخت نمایید.

. در صورت بروز هر گونه مسئله از قبیل سرقت ، فعال نشدن ، گم شدن و آسیب دیدگی یا مورد سوء استفاده قرار گرفتن کارت ، شما میبایست با شماره پشتیبانی ۹۷۱۶۰۰۵۴۷۷۷۴+ تماس حاصل فرمایید. لازم به ذکر است، کارت شما درست مانند کیف پول شما می باشد، اگر کارت تراول ایزی شما دچار هریک از مسائل فوق گردید فوراً با شماره خدمات مشتریان که به صورت شبانه روزی و در تمام ایام هفته و به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی پاسخگوست تماس بگیرید که بوسیله شماره کارت و کد امنیتی اقدامات مناسب انجام گیرد.

روال پرداخت در خرید از مشاغل مختلف تفاوت هایی دارد که در زیر به بعضی از آن ها می پردازیم :
• پمپ بنزين ها – پرداخت ها در پمپ های بنزین ممكن است احياناً منجر به انسداد مبلغي بيشتر از موجودي كارت شما شود پس بهتر است به جاي آن، مبلغ را به متصدي پمپ پرداخت نماييد و رسيد را امضا نماييد.
• رستوران ها – در رستوران ها ممكن است قبل از دريافت مبلغ، موجودي كارت شما را چك كنند. بنابراين ازينكه به اندازه پوشش دادن مبالغ سرويس يا انعام وجه در اختيار داريد مطمئن شويد.
• هتل ها – در هتل ها ممكن است مبلغ بیش از مبلغ برآورد شده از صورتحساب شما را “مسدود” كنند،‌ كه باعث عدم دسترسي به آن مبلغ براي خريدهاي ديگر خواهد شد. پس از تحويل اتاق، ممكن است رفع انسداد چند روز به طول بيانجامد.
• كرايه خودرو – شما مي توانيد از كارت خود براي پرداخت نهايي صورتحساب كرايه خودرو استفاده نماييد،‌ ولي براي رزرو خودروي كرايه اي ممكن است كارت اعتباري لازم باشد.
• پس دادن خريدها – سياست پس گرفتن فروشگاه ها ممكن است متفاوت باشد. بسته به فروشگاه مورد نظر ، ممكن است مبلغ براي شما به شكل بازگشت اعتبار به كارت، بازپرداخت نقدي و يا حتي اعتبار فروشگاهي بازگردانده شود. بازگشت مبلغ به حساب شما ممكن است تا يك هفته زمان نياز داشته باشد تا قابل برداشت شود.
• پرداخت صورتحساب ها – شما تقريباً مي توانيد از كارت خود براي پرداخت هر نوع صورتحساب تك يا تكرار شونده استفاده نماييد.

پیشنهاد می شود مراحل زیر را بررسی کنید:
۱- ابتدا به پنل اینترنت بانک خود رفته و پس از ورود به قسمت “ورود صاحبان کارت” بررسی فرمائید.
پس از ورود به پنل اینترنت بانک از طریق قسمت View History تراکنش ها را بررسی فرمایید. در صورتی که سعی شده باشد مبلغی از کارت شما کسر گردد، این موضوع در تراکنش های قسمت Pending قابل مشاهده می باشد.
مثال : در صورتی که شما عدد سه رقمی CVV2 را اشتباه وارد کرده باشید، پیغام Bad CVV2 را مشاهده خواهید کرد.
۲- حالت دوم در صورتی است که هیچ تلاشی برای برداشت از کارت نشده باشد،استفاده از آی پی ایران است. متاسفانه بسیاری از سایتها بدلیل تحریم های موجود به آی پی کشور ایران خدمات نمی دهند، که برای برطرف شدن این مسئله می توانید با نرم افزار های تغییر آی پی، از آدرس آی پی کشور دیگری وارد شده و خریدخود را انجام دهید.
۳- توصیه می شود آدرس بیلینگ کارت خود را که در قسمت Update Profile وارد می کنید، بر اساس آی پی همان کشور که با آن خرید می کنید تعیین نمایید.
در قسمت پروفایل حتماً ایمیل و تلفن واقعی خود را وارد کنید تا فروشنده یا بانک امکان تماس یا تایید هویت شما را داشته باشند.
برخی از سایتها کشور صادر کننده ی کارت را شناسایی می کنند. کارتهای تراول ایزی صادره کشور امارات هستند و برای موارد اینچنینی، از آدرس Billing کشور امارات استفاده کنید.
در هر صورت یکی از دلایل Decline (تراکنش ناموفق) شدن خرید استفاده از بیلینگ آدرس ایران در هنگام خرید است.
در بیشتر مواقع با رعایت موارد فوق، خرید شما به راحتی انجام می شود، در صورتی که هنوز مشکل داشتید می توانید با شماره تلفن پیشتیبانی صادر کننده ی درج شده پشت کارت تماس بگیرید تا راهنمایی بیشتری انجام شود. این مرکز به زبان های عربی، انگلیسی و فارسی پاسخگوی شما می باشند.

بله ، شما با این کارت ها می توانید به کلیه ارزها پرداخت انجام دهید.
تراکنش­های انجام شده به سایر ارزهای به غیر از دلار آمریکا با توجه به مقررات هر بانک به دلار آمریکا تبدیل شده و انجام می­شود.

خیر ، این کارت ها یک بار شارژ هستند و پس از آن قابلیت شارژ مجدد را ندارند.

تاریخ انقضای این کارت ها از زمان صدور به مدت ۱ سال می باشد و پس از گذشت این زمان موجودی کارت نیز غیر قابل استفاده می شود.
خیر ، برای صدور ویزا کارت های هدیه سفر آسان فیزیکی نیازی به ارائه پاسپورت نمی باشد.
هزینه صدور و تایید کارت های هدیه سفر آسان ویزا $۱۵+$۵ است .

کارت های پری پید

دریافت وجه از درگاه های ATM سراسر دنیا

Pre Paid Card

قابلیت تمدید کارت پس از تاریخ انقضا

کارت های Prepaid همه قابلیت های دیگر کارت های ویزا بجز پرداخت های اینترنتی را دارند .یکی از ویژگی های این ویزا کارت ها این است که برای پرداخت های دلاری هیچ کار مزدی کسر نمی گردد همچنین این امکان وجود دارد تا با ورود به پنل کاربری آنلاین گردش حساب خود را مشاهده نمایید.
خريدهای ارزی، پرداخت صورت حساب در هر کجا كه کارت هاي نقدي VISA پذیرفته شوند با استفاده از پوز فروشگاه امکانپذیر می باشد، مبالغ قابل شارژ جهت صدور کارت های Prepaid تا سقف ۵۰,۰۰۰$ امکانپذیر می باشد با این کارت ها امکان دریافت پول از خودپردازهای ATM می باشد.

این کارت ها دیگر صادر نمی شود و شما میتوانید با مراجعه به پرتال خدمات ارزی چاوش پارس کارتی مشابه دریافت نمایید.

تهیه کارت های Visa Prepaid از طریق چاوش پارس بسیار آسان انجام می شود و با مراجعه به بخش کارت های ویزا پری پید کارت می توانید مبلغ مورد نظر را انتخاب و مراحل پرداخت را انجام دهید در صورتی که پرداخت سفارش شما تا قبل از ساعت ۱۵:۰۰ به وقت ایران باشد پس از پرداخت کارت شما صادر می گردد و حداکثر طی ۱ روز کاری یعنی روز بعد کارت شما شارژ میگردد لازم به ذکر است که همچنین فرآیند فعالسازی در این کارت ها به صورت خودكار در اولین باری كه كارت خود را شارژ كنید انجام میگیرد.جهت دریافت کارت می توانید با انتخاب گزینه دریافت حضوری در هنگام ثبت سفارش با مراجعه به دفتر چاوش پارس کارت خود را دریافت نمایید و یا با انتخاب گزینه ارسال پستی پس از صدور کارت به آدرس پستی که در هنگام ثبت سفارش توسط خریدار ثبت شده در سراسر کشور دریافت نمایید.

بله ، این کارت ها دارای اینترنت بانک می باشد .شما می توانید از طریق ورود به پنل کاربری کارت موجودی کارت و نیز جزییات تراکنش های انجام گرفته توسط کارت خود را به صورت لحظه ای چک نمایید.
لازم به ذکر است در پنل موجودی شما پرداخت ها ابتدا در قسمت پردازش نشده (قسمت بالایی) قرار دارد و پس از تأیید، به بخش پرداخت های پردازش شده (قسمت پایین) انتقال پیدا میکند.

هر مرتبه كه از كارت خود استفاده مي كنيد، مبلغ خريد به صورت خودكار از كارت شما كاسته مي شود .
قبل از خريد، از موجودي كارت خود اطمينان حاصل فرماييد، زيرا بیشتر فروشنده ها نمي توانند موجودي كارت شما را برايتان مشخص نمايند. تفاوتی که بین پرداخت با کارت بانک های داخل وجود دارد این است که بر خلاف روند پرداخت با کارت بانک های داخلی هیچ رمزی بجز CVV2 برای پرداخت وجود ندارد.

۱ – كارت PrePaid خود را هنگام پس دادن ارائه نماييد.
۲ – درصورتی که شرایط پس گرفتن فروش فروشنده در مورد خرید شما مجاز باشد، فروشنده مبلغ خريد را به كارت شما بازخواهد گرداند.
۳ – نکته ی حائز اهمیت این است که رسيدهاي خريد و كارتتان را ( حتي زماني كه موجودي آن تمام شده است ) همواره نگهداري نمایید، تا در صورت نیاز به پس داد کالای خریداری شده امکان ارائه داشته باشید.

با در نظر گرفتن این مهم که سقف برداشت روزانه در کارت های PrePaid ، ۱۰۰۰$ میباشد

در خرید های حضوری براي انجام خريدهاي بيشتر از سقف برداشت روزانه كارت،‌ می توانید از طریق پول نقد، چک و یا دبیت کارت، ما به تفاوت را بپردازید. شما بايد قبل از خريد به صندوق دار بگوييد كه چه مبلغي را از كارت PrePaid و چه مبلغي را به روش دوم کسر نماید.اگر چه این روش پرداخت یعنی تراكنش های تقسيم شده توصیه نمی شود و ممكن است با دقت لازم صورت نگیرد و بهتر است کل مبلغ را طی یک تراکنش پرداخت نمایید.

اگر بخواهید کارت خود را از طریق ما شارژ نمایید پس از ثبت سفارش کارت و تکمیل مراحل پرداخت تا قبل از ساعت ۱۵:۰۰ به وقت ایران پس از پرداخت کارت شما صادر می گردد و حداکثر طی ۱ روز کاری یعنی روز بعد کارت شما شارژ میگردد. لازم به ذکر است که شارژ کارت ها فقط در روزهای دوشنبه تا جمعه صورت میگیرد و روزهای شنبه و یکشنبه به دلیل تعطیلی بانک شارژ قابل انجام نیست.

روال پرداخت در خرید از مشاغل مختلف تفاوت هایی دارد که در زیر به بعضی از آن ها می پردازیم :
• پمپ بنزين ها – پرداخت ها در پمپ های بنزین ممكن است احياناً منجر به انسداد مبلغي بيشتر از موجودي كارت شما شود پس بهتر است به جاي آن، مبلغ را به متصدي پمپ پرداخت نماييد و رسيد را امضا نماييد.
• رستوران ها – در رستوران ها ممكن است قبل از دريافت مبلغ، موجودي كارت شما را چك كنند. بنابراين ازاينكه به اندازه پوشش دادن مبالغ سرويس يا انعام وجه در اختيار داريد مطمئن شويد.
• هتل ها – در هتل ها ممكن است مبلغ بیش از مبلغ برآورد شده از صورتحساب شما را “مسدود” كنند،‌ كه باعث عدم دسترسي به آن مبلغ براي خريدهاي ديگر خواهد شد. پس از تحويل اتاق، ممكن است رفع انسداد چند روز به طول بيانجامد.
• كرايه خودرو – شما مي توانيد از كارت خود براي پرداخت نهايي صورتحساب كرايه خودرو استفاده نماييد،‌ ولي براي رزرو خودروي كرايه اي ممكن است كارت اعتباري لازم باشد.
• پس دادن خريدها – سياست پس گرفتن فروشگاه ها ممكن است متفاوت باشد. بسته به فروشگاه مورد نظر ، ممكن است مبلغ براي شما به شكل بازگشت اعتبار به كارت، بازپرداخت نقدي و يا حتي اعتبار فروشگاهي بازگردانده شود. بازگشت مبلغ به حساب شما ممكن است تا يك هفته زمان نياز داشته باشد تا قابل برداشت شود.
• پرداخت صورتحساب ها – شما تقريباً مي توانيد از كارت خود براي پرداخت هر نوع صورتحساب تك يا تكرار شونده استفاده نماييد.

پیشنهاد می شود مراحل زیر را بررسی کنید:
۱- ابتدا به پنل اینترنت بانک خود رفته و پس از ورود به قسمت “ورود صاحبان کارت” بررسی فرمائید.
پس از ورود به پنل اینترنت بانک از طریق قسمت View History تراکنش ها را بررسی فرمایید. در صورتی که سعی شده باشد مبلغی از کارت شما کسر گردد، این موضوع در تراکنش های قسمت Pending قابل مشاهده می باشد.
مثال : در صورتی که شما عدد سه رقمی CVV2 را اشتباه وارد کرده باشید، پیغام Bad CVV2 را مشاهده خواهید کرد.
۲- حالت دوم در صورتی است که هیچ تلاشی برای برداشت از کارت نشده باشد،استفاده از آی پی ایران است. متاسفانه بسیاری از سایتها بدلیل تحریم های موجود به آی پی کشور ایران خدمات نمی دهند، که برای برطرف شدن این مسئله می توانید با نرم افزار های تغییر آی پی، از آدرس آی پی کشور دیگری وارد شده و خریدخود را انجام دهید.
۳- توصیه می شود آدرس بیلینگ کارت خود را که در قسمت Update Profile وارد می کنید، بر اساس آی پی همان کشور که با آن خرید می کنید تعیین نمایید.
در قسمت پروفایل حتماً ایمیل و تلفن واقعی خود را وارد کنید تا فروشنده یا بانک امکان تماس یا تایید هویت شما را داشته باشند.
برخی از سایتها کشور صادر کننده ی کارت را شناسایی می کنند. کارتهای تراول ایزی صادره کشور امارات هستند و برای موارد اینچنینی، از آدرس Billing کشور امارات استفاده کنید.
در هر صورت یکی از دلایل Decline (تراکنش ناموفق) شدن خرید استفاده از بیلینگ آدرس ایران در هنگام خرید است.
در بیشتر مواقع با رعایت موارد فوق، خرید شما به راحتی انجام می شود، در صورتی که هنوز مشکل داشتید می توانید با شماره تلفن پیشتیبانی صادر کننده ی درج شده پشت کارت تماس بگیرید تا راهنمایی بیشتری انجام شود. این مرکز به زبان های عربی، انگلیسی و فارسی پاسخگوی شما می باشند.

بله ، شما با این کارت ها می توانید به کلیه ارزها پرداخت انجام دهید.
تراکنش­های انجام شده به سایر ارزهای به غیر از دلار آمریکا با توجه به مقررات هر بانک به دلار آمریکا تبدیل شده و انجام می­شود.

شارژ کارت ها فقط در روزهای دوشنبه تا جمعه صورت میگیرد و روزهای شنبه و یکشنبه به دلیل تعطیلی بانک شارژ قابل انجام نیست.

خیر ،این نوع کارت ها قابلیت شارژ به دفعات و مبالغ دلخواه را دارد.
سقف مبلغ شارژ ۵۰٫۰۰۰$ می باشد.

کارت های اعتباری ویزا از کشور تاجیکستان صادر می گردد.
سقف تراکنش در ماه کارت های PrePaid 100 تراکنش در ماه می باشد.
هزینه ای که بابت کارت های PrePaid دریافت می شود $ ۸۹ می باشد. که پس از خرید کارت با پرداخت $ ۲۰ بابت کارمزد شارژ می توانید از $ ۱۰۰ تا $ ۵۰,۰۰۰ توسط ما شارژ نمایید.
طبق قراردادی که بین شرکای تجاری ما و بانک صادر کننده کارت بسته شده است این تضمین از بانک های طرف قرارداد اخذ شده که تا مدت زمان اعتبار کارت ، در صورت بروز هرگونه مشکل ، بانک موظف است به خدمات خود ادامه داده و حق بلاک کردن موجودی داخل حساب را ندارد.

کارت های مستر / ویزا

با امکان شارژ از سراسر دنیا

Visa / Master Card

برای کسانی که دائم در سفر و تجارت هستند

۱ – امنیت – کاهش حجم وسایل سفر : اولین مزیت برای هر مسافر تضمین امنیت به نسبت حمل و نقل وجه نقد بعلاوه حجم منقول وسایل در سفر مخصوصا سفر های خارجی یکی از آیتم هایی است که در صورت عدم توجه از کیفیت سفر می کاهد.
۲ – کاهش هزینه – صرفه جویی در وقت : یکی دیگر از گزینه هایی که در سفرهای خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است ، مدیریت هزینه ها می باشد این کارت ها شما را از همراه بردن پول نقد بی نیاز می کند و ذهن شما را از تبدیل ارز و مسائل مرتبط آزاد می کند.

مثالا : اگر شما بخواهید به کشوری سفر کنید باید پس از ورود به آن کشور دلار خود را به واحد پول آن کشور تبدیل کنید اولین اقدام یافتن صرافی با قیمت های مناسب است و از آنجایی که در سفر یافتن چنین صرافی هایی بنا به عدم آگاهی و یا کمبود وقت و عدم دسترسی سریع و … مجبور به تبدیل و خرید ارز با کارمزد زیاد از صرافی هایی که در فرودگاه و یا هتل کشور مقصد وجود دارند می شوید. در صورتی که با داشتن کارت های اعتباری ، شما میتوانید فارغ از این مسائل از اولین دستگاه های ATM کشور مقصد ارز آن کشور را با کمترین کارمزد تبدیل و به میزان مورد نیازتان برداشت نمایید.
۳ – همچنین با استفاده از این کارت شما میتوانید در کشورهای دیگر ماشین ، خانه و … اجاره نمایید.

این کارت ها دیگر صادر نمی شود و شما میتوانید با مراجعه به پرتال خدمات ارزی چاوش پارس کارتی مشابه دریافت نمایید.

تهیه کارت های ویزا و مستر از طریق چاوش پارس بسیار آسان انجام می شود و پس از ثبت نام اولیه با مراجعه به بخش ویزا و مستر کارت ها می توانید کارت مورد نظر را انتخاب کرده و مراحل ثبت سفارش خرید همچنین پرداخت سفارش را انجام دهید.مراحل صدور کارت شما از یک روز بعد شروع میگردد.

نکته مهم : برای صدور ویزا کارت ارائه اسکن پاسپورت متقاضی که همان ثبت نام کننده است الزامی می باشد.

۱٫ استفاده از سیم کارتی که روی کارت در اختیار شما قرار داده می شود.
۲٫ ثبت درخواست خود از طریق ارسال ایمیل به وب سایت و پرداخت مبلغ ۲۰$ جهت گرفتن پرینت گردش حساب از بانک.

نهایت تلاش خود را برای اینکه سفارشات را در کمتر از ۱۰ روز انجام دهیم می نماییم و کارت را حداکثر طی ۱۱ روز کاری به شما تحویل می دهیم.

شما به دو طریق میتوانید کارت خود را شارژ نمایید:
۱ – درخواست میزان شارژ دلخواه را از سراسر دنیا برای ما ارسال نمایید و در کمتر از ۱/۵ روز از کارت شارژ شده استفاده نمایید.
شارژ از طریق چاوش پارس : کمتر از ۱/۵ روز کاری
%۳٫۵ بیشتر از نرخ روز اسکناس + $۲۰ کارمزد شارژ

۲ – با مراجعه به صرافی ها کارت خود را شارژ نمایید البته معمولا صرافی ها مبالغی بیش از ۵۰۰۰$ را جهت حواله می پذیرند.
شارژ از طریق صرافی ها: بین ۳-۵ روز کاری
%۱ بیشتر از نرخ روز اسکناس + $۵۰-$۱۰۰ کارمزد شارژ

روال پرداخت در خرید از مشاغل مختلف تفاوت هایی دارد که در زیر به بعضی از آن ها می پردازیم :
• پمپ بنزين ها – پرداخت ها در پمپ های بنزین ممكن است احياناً منجر به انسداد مبلغي بيشتر از موجودي كارت شما شود پس بهتر است به جاي آن، مبلغ را به متصدي پمپ پرداخت نماييد و رسيد را امضا نماييد.
• رستوران ها – در رستوران ها ممكن است قبل از دريافت مبلغ، موجودي كارت شما را چك كنند. بنابراين ازاينكه به اندازه پوشش دادن مبالغ سرويس يا انعام وجه در اختيار داريد مطمئن شويد.
• هتل ها – در هتل ها ممكن است مبلغ بیش از مبلغ برآورد شده از صورتحساب شما را “مسدود” كنند،‌ كه باعث عدم دسترسي به آن مبلغ براي خريدهاي ديگر خواهد شد. پس از تحويل اتاق، ممكن است رفع انسداد چند روز به طول بيانجامد.
• كرايه خودرو – شما مي توانيد از كارت خود براي پرداخت نهايي صورتحساب كرايه خودرو استفاده نماييد،‌ ولي براي رزرو خودروي كرايه اي ممكن است كارت اعتباري لازم باشد.
• پس دادن خريدها – سياست پس گرفتن فروشگاه ها ممكن است متفاوت باشد. بسته به فروشگاه مورد نظر ، ممكن است مبلغ براي شما به شكل بازگشت اعتبار به كارت، بازپرداخت نقدي و يا حتي اعتبار فروشگاهي بازگردانده شود. بازگشت مبلغ به حساب شما ممكن است تا يك هفته زمان نياز داشته باشد تا قابل برداشت شود.
• پرداخت صورتحساب ها – شما تقريباً مي توانيد از كارت خود براي پرداخت هر نوع صورتحساب تك يا تكرار شونده استفاده نماييد.

بله ، شما با این کارت ها می توانید به کلیه ارزها پرداخت انجام دهید.
تراکنش­های انجام شده به سایر ارزهای به غیر از دلار آمریکا با توجه به مقررات هر بانک به دلار آمریکا تبدیل شده و انجام می­شود.

شارژ کارت ها فقط در روزهای دوشنبه تا جمعه صورت میگیرد و روزهای شنبه و یکشنبه به دلیل تعطیلی بانک شارژ قابل انجام نیست.

خیر ،این نوع کارت ها قابلیت شارژ به دفعات و مبالغ دلخواه را دارد.

کارت های اعتباری ویزا – مستر از کشور تاجیکستان صادر می گردد.

با استفاده از کارت های ویزا/مستر کلاسیک میتوانید ۱۰ تراکنش در یک روز با کارت خود انجام دهید و این تعداد برای کارت های ویزا/مستر گلد ۲۰ بار می باشد. همچنین در میزان ارز مصرفی در روز محدودیت وجود دارد.
با ویزا/مسترکارت های کلاسیک میتوان تا سقف ۲۰۰۰ دلار/یورو در روز پرداخت آنلاین انجام داد و این محدودیت برای ویزا/مسترکارت های گلد تا سقف ۴۰۰۰ دلار در روز می باشد.

بله ، این مورد نیز مشابه روش پرداخت آنلاین می باشد و همان محدودیت ها برای هر یک از روش های POS یا ATM نیز صدق می کند.
بعضی از سایت ها به هنگام پرداخت از شما می خواهند که آدرسی را وارد نمایید. یکی از ویژگی های مهم این کارت ها Free Billing بودن آنهاست. بدین معنی که شما میتوانید با هر آدرسی (به غیر از آدرس کشورهای تحریم) پرداخت آنلاین خود را انجام دهید و نیاز به استفاده از یک آدرس مشخص ندارید. ضمنا بهتر است از آدرسی استفاده نمایید که با IP شما مطابقت داشته باشد و پرداخت شما توسط درگاه رد نشود.
خیر ، در صورتی که بخواهید با آی پی ایران پرداخت خود را انجام دهید ، پرداخت شما توسط درگاه مورد نظر رد شده و انجام نمی شود. اگر چه در این حالت مشکلی برای کارت شما پیش نخواهد آمد بلکه فقط خرید شما در سایت مورد نظر انجام نمی شود. بنابراین همیشه از آی پی غیر از ایران برای انجام پزداخت های خود در اینترنت استفاده نمایید.
بله ، شما میتوانید کارت خود را به حساب های الکترونیکی مثل پی پال (فارغ از اینکه حساب در کدام کشور باز شده) متصل نمایید. برای این کار بهتر است سیم کارت را در شبکه قرار دهید تا کد تایید بر روی آن اس ام اس شده و شما بتوانید با وارد کردن آن همان لحظه کارت خود را به حساب پی پال متصل نمایید. همچنین شما میتوانید روزانه تا سقف ۵۰۰ دلار کارت خود را بواسطه موجودی پی پال شارژ نمایید و برعکس ان میتوانید بواسطه پی پال با کارت خود خرید انجام دهید.

بله ، این کارت حتی برای افرادی که بواسطه اقامت در یک کشور دیگر امکان باز کردن حساب بانکی و کارات اعتباری برایشان فراهم شده باشد اما پس از ورود به ایران با مشکل انجام حواله به حساب خود یا سایر موانع روبرو باشند با تهیه کارت اعتباری از ما میتوانند از مزایای چون :
• عدم نیاز به پرداخت کارمزد تبدیل ارز به بانک خود برای خریدهای دلاری/یورویی
• عدم نیاز به پرداخت مالیات روی حساب های خود
• امکان شارژ و انتقال سریع پول به حساب کارت خود در هرجای دنیا در کمتر از ۱ روز کاری
• پیگیری و پشتیبانی کلیه مشکلات شما در کمتر از ۱ روز کاری

بهره مند شوند.

بله ، این کارت ها دارای اینترنت بانک می باشد .شما می توانید از طریق ورود به پنل کاربری کارت موجودی باقیمانده کارت خود را ببینید.

همچنین یک سیم کارت روی کارت ویزا / مستر به شما داده می شود که این سیم کارت ها از تاجیکستان صادر می شود. از آنجایی که قابلیت رومینگ بر روی این سیم کارت ها فعال می باشد شما میتوانید با خیال آسوده از این سیم کارت در ایران نیز استفاده نمایید. سیم کارت به میزان دریافت ۱۰ پیامک دارای شارژ اولیه می باشد و پس از آن میتوانید به میزان مورد نیاز از طریق ما سیم کارت خود را شارژ نمایید. ضمن اینکه باید بدانید صرفا امکان دریافت پیامک روی این سیم کارت فعال می باشد و از آن نمیتوانید برای ارسال/دریافت تماس استفاده نمایید. هزینه دریافت هر پیامک ۱۵۰ تومان می باشد.

۱ – كارت VISA / MASTER خود را هنگام پس دادن ارائه نماييد.
۲ – درصورتی که شرایط پس گرفتن فروش فروشنده در مورد خرید شما مجاز باشد، فروشنده مبلغ خريد را به كارت شما بازخواهد گرداند.
۳ – نکته ی حائز اهمیت این است که رسيدهاي خريد و كارتتان را ( حتي زماني كه موجودي آن تمام شده است ) همواره نگهداري نمایید، تا در صورت نیاز در هنگام پس دادن کالای خریداری شده امکان ارائه داشته باشید.

هزینه گرفتن صورت حساب بانکی : ۲۰$
هزینه تمدید ویزا کارت برای دوره ۳ ساله: ۲۰$
هزینه صدور مجدد ویزا کارت در صورت گم شدن یا دزدیده شدن: ۲۰$
هزینه تعویض رمز کارت در صورت فراموشی برای استفاده در POS & ATM: $20
کارمزد شارژ ویزا کارت : ۲۰$